South-East-Asia.reismee.nl

Malang, moskee en Engelse cursus

Deze morgen is er weinig actie, maar om 1 uur staat pater Simon klaar om ons mee te nemen naar zijn dorpje. Al na een paar afslagen belanden we in prachtige straatjes en steegjes met onzettend veel bloemen, die we dus gisteren niet konden vinden. In deze straten is het lekker rustig en een tijd lopen we door deze straten voor we een Angkot (een klein taxibusje) nemen die ons vlakbij onze bestemming uitzet. Pater Simon is erg aardig en hij vertelt van alles over Java, zijn dorpje en de bloemen die we onderweg tegenkomem. We hebben al geluncht maar om half 3 staat er rijst en groente klaar thuis bij pater Simon. Het is kangkung, een soort spinazi, wat echt heerlijk is. We moeten even opschieten want om 3 uur moet er gebeden worden in de moskee. Klaas krijgt gepaste kleding en Tineke krijgt deze in de moskee. Onze gids voor vandaag is ook Imam. Tineke wordt verstopt achter een kleedje, waar de vrouwen kunnen bidden. 20 mimuten later staan we weer buiten en gaan we op weg naar de school. Er komen vandaag 7 leerlingen voor de Engelse cursus. We praten met ze en doen spelletjes. Om half 6 gaan we snel weer naar de moskee, want het is weer tijd om te bidden. Hierna is het tijd om te eten, weer Kangkung. Ditmaal weer helemaal anders klaargemaakt en weer erg lekker. De 2e cursus Engels is voor de oudere leerlingen en ook hier zijn wij bij aanwezig. In de avond gaan we met een Angkot weer richting ons homestay en pakken onze tas voor de dag van morgen.