South-East-Asia.reismee.nl

Zuidkust, Balekambang

Ook vandaag stappen we weer op de wcooter. Dit keer rijden we naar de zuidkust, naar het strand van Balekambang. De route is niet zo extreem dan gisteren dus we kunnen lekker rustig aan doen. Het is hartstikke rustig in Balekambang, het lijkt wel verlaten. We komen terecht op een prachtig strand waar helemaal niemand is. Het water is heerlijk en mooi helder. Er staat een ongelooflijke sterke stroming naar de zijkant. Wanneer je rustig tegen deze stroming in probeert te zwemmen, blijf je gewoon op dezelfde plaats. Het mooie is dat het maar 10 a 15 meter van het strand is en je nog steeds kan staan. Dus als we moe worden gaan we gewoon staan. Na een paar uur op het strand rijden we naar een nabij gelegen dorpje, waar verder weinig is. Wanneer we terug bij ons homestay zijn laden we alle tassen op de scooter, Klaas een backpack en dagtas tussen de voeten, dagtas op de rug en Tineke een backpack op de rug. Op deze manier banen we ons een weg door het verkeer op weg naar het busstation. Daar droppen we alle tassen en blijft Tineke achter. Snel de scooter terugbrengen, Angkotje naar de bushalte en dan de bus in naar Yogja. We vertrekken 8 uur en zijn de volgende morgen 7 uur in Yogja